06 november, 2012

Om stjärnklart...

Det var en tung helg som passerade, har jobbat dubbelpass, sjungit med kören och varit på kyrkogården och tänt ljus. Att stå på kyrkogården vid Fredriks grav och se alla ljusen som lyste i från granriset var egentligen mer än jag orkade med men jag hittade tröst i att sjunga med min kör i kyrkan på Skönsmons minnesgudtjänst, jag tror inte på Gud men gudstjänsten var vacker och tröstande, den gav lite hopp.

I dag är det presidentval i USA, jag brukar inte påtala mina politiska åsikter här i bloggen, eftersom den inte handlar om det men nu tänker jag ändå göra ett undantag. JAg hoppas att amerikanerna för sin egen och omvärldens skull väljer rätt man för jobbet. Jag hoppas att de ger Barack Obama förnyat förtroende att sitta fyra år till, för den andra killen känns det inte som man ens skulle vilja styrde hemma vid sitt eget middagsbord.

Idag visas mitt hus på nytt, jag håller tummarna för att någon vill köpa det snart. Själv ska jag på andra "leva vidare" träffen, det kommer att bli en lite annan samling människor än första gången så det ska bli intressant och förhoppningsvis kännas bra. Tidigt i morse var det 3 minusgrader och stjärnklart, det är halt på vägen så nu kör vi lite försiktigt och tar oss hem lugnt och stilla. Jag avslutar det här inlägget med musik på mitt hemspråk, visst är det ganska vackert?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar