18 november, 2012

Om frierier


Världens bästa sällskap är radion och det allra bästa radioprogrammet är Vaken i P3 och P4 som går mellan 00.03 och 06.00 varje natt. På nattradion i fredags natt så var det en kille från Lycksele som friade till sin tjej i radion (ca 01:18:47 in i programmet).  Romantiskt värre, eller så romantiskt det kan vara med norrlänningar i radion.
Fredrik friade inte till mig, vi hade bestämt att vi skulle gifta oss och börjat planera bröllopet, men han planerade ändå en förlovning, mätte ut för min ring och så åkte vi på Finlandskryssning. 00.01 mitt ute på havet mellan Finland och Sverige föll han på knä framför mig, när jag satt i en fönstersmyg och lyssnade på musik och så klart var det Fredrik som bett trubaduren spela en speciell låt som han visste jag tyckte om. Ringen med sin pyttelilla diamant var den finaste jag sett och lyckan jag kände då var nästan för stor att bära.


Idag har jag en lat dag, jobbade i natt, är fortfarande förkyld, men jag har i alla fall donat lite här hemma, tagit en promenad, pratat i telefon med J och K och nu ligger kvällen framför mig med film (om jag får igång spelaren) och kanske lite handarbete (stickar en mössa). I morgon ska jag ringa en massa samtal, boka en lägenhetsvisning, städa för visning av huset och meddela mäklaren mitt motbud till budgivaren på huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar