13 november, 2012

Om 7 månader...

Idag är det 7 månader sedan Fredrik lämnade oss. Sluta räkna dagarna säger min vän L, men jag kan inte låta bli, det är som något att hålla fast vid, det enda som är helt säkert just nu.
Idag är jag ledig men ska till kyrkan för att träffa "leva vidare gruppen" det känns bra, de vet hur det känns och det tröstar. I kväll ska jag laga mat tillsammans med  en kompis, Risotto och grekisk kyckling är planerat.
Jag gick av ett långt arbetspass i morse, fyra nätter tar mer på kroppen, fastän man är piggare sista natten, det har varit fyra hyfsat lugna nätter så jag har hunnit dona lite med skolarbete och administrativt till den palliativa gruppen jag är med i. Jag skrev ju för några dagar sedan om hemligheter på jobbet, men nu är hemligheten ute så då kan jag berätta här också att jag ska gå upp till heltid men börja arbeta ca 20% på dagen som någon form av samordnare för palliativa* kvalitetsgruppen. Det är lite nervöst, jag är ingen administratör egentligen men samtidigt så känns det jätteroligt för gruppen ska utvecklas en del den närmsta tiden och jag får vara en del av det.

* Palliativ innebär att vårda för en eller flera sjukdomar som inte kan botas.
Jag avslutar inlägget med "The Reason" som Fredrik gillade mycket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar