27 augusti, 2012

Om hösten som kommer

Nu kommer den, hösten, fyra grader varmt i morse kl. 6.30 när jag for från Skönsmon till jobb några timmar. Jag strulade till mig lite och lovade bort mig på ett jobb samtidigt som jag lovat skola in mig på ett annat. Får skylla på ålder, för mycket i huvudet och sånt.
Lördagen ägnades åt Höga Kusten och Kramfors, det blev en bra dag, solig och fin och kvällen blev bra med hyfsat god mat och uteliv i Kramfors (inte mycket att hurra för). Men trevligt hade vi.Vi åkte hem på eftermidddagen igår i hällande ösregn och det var väl mindre roligt, jag körde och kände mig ganska osäker eftersom det inte var min bil, men det gick bra. Vi landade hemma hos min vän i lagom tid, såg fotboll ( jag läste tidning och kikade lite över kanten på den), åt Kinamat och avslutade kvällen med Komissarien och Havet som inte alls är lika bra som böckerna den bygger på.
Eftersom jag var ganska trött efter körandet, så sov jag över och for som skrivet i morse till arbetet. Nu är jag hemma, ska klippa gräs, betala räkningar och leva vardagsliv. har fyranätters vecka, ska hinna med möten, körövning, förhoppningsvis träna, umgås med vänner och på fredag åker jag till Stockholm och hälsar på kompisar och shoppa lite kläder till min Cypernresa.
Livet är f-n inte underbart men just nu är det rätt ok. Mycket att göra, lite tid att känna och sakna.
"I´m not that fragile, I´m not gonna break, love so overated" 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar