17 mars, 2012

Tom plånbok och dåligt samvete

F och jag har haft en shoppingdag, vi började på stan klockan tio med att kolla in nya träningsjacka åt mig (som jag inte köpte) sedan fortsatte vi till Cervera där vi äntligen gjorde slag i saken och köpte nya ungssäkra formar. Vi var kollade på kläder och F köpte skjortor och vi köpte varsitt nytt skärp. Jag provade en massa klänningar men köpte inga. Efter välbehövlig lunch gick vi på sportaffären och F köpte sig en kettlebell. Efter stadsbesöket for vi till Birsta och köpte en häcksax och en dockningsstation till Iphone. Vi avslutade dagen med ett besök på Dollarstore där vi hittade alldeles för mycket nödvändigheter. Jag har tagit en snabbpromenad med runkeepern nu och  i kväll ska vi på middag, vilket ska bli trevligt. I morgon ska vi äntligen få till det med hyllorna i källaren och förhoppningsvis hallmöbleringen klart. Vilken underbar helg.

När vi var på stan ringde en arbetskamrat och frågade om jag ville jobba eftersom hon var sjuk. I flera sekunder tvekade jag eftersom det  är kris på jobbet men när jag kunde säga nej kändes det skönt. Har man planer så har man och det hade nog inte uppskattats om jag ställt in med så här kort varsel. Ibland är det lätt att glömma bort att man har rätt till eget liv, jag hoppas det löser sig för jobbets del (vilket jag är övertygad om) och nu ska jag slänga bort ångesten över att vara jag är besvärlig och har planer en lördagkväll (vem har inte det) och njuta av kvällen och det faktum att det är nu är vår på riktigt.
Trevlig lördagskväll på er allesammans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar