01 september, 2011

Sitter på universitetet och väntar på att dagen ska börja. En enda skoldag kommer utbildningen att innhålla och den är idag. Jag har fjärilar i magen som alltid inför skolstart, den här gången känns det som om de flyger ut närsomhelst. Jag förstår inte varför jag är så fånigt nervös för en utbildning där jag inte behöver gå på praktik, inte behöver gå till skolan och sitta på föreläsning efter vaknätter, bara behöver sitta hemma och plugga, diskutera med likasinnade över nätet. Men det är jag, nervös.
Jag hade en toppendag igår, först cykeltur med fikapaus i Skönsberg och sen blev det regn och åska så då fick jag skjuta upp målandet och ägnade mig åt hemmafix. Jag testade ett nytt recept på fläskfilégryta och marinerade kyckling till dagens middag. Kvällen var också trevligt med efterlängtad körsångstart. vi hade fått tre nya medlemmar och det var kul att träffa alla bekantingar igen. fast det lät sådär om oss, lite rostiga efter sommaren.
Det blir i alla fall en spännande körhöst med Musikkryss, högmässor och julkonsert.
F och jag avslutade kvällen med en fånig film som hette Your Highness, James Franco var stora behållningen med denna. fick dock skratta lite då mellan pinsamheterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar