07 juli, 2011

om sanningen ska fram....

I morse träffade jag på en av mina gamla chefer här i Sundsvall. "tänk att du redan är trettio" sa hon. vaddå redan???? Jag är 29! Vi pratade minnen och hon blev lite nostalgisk, vad hon visste är jag nämligen den enda sjuksköterskan i kommunen som anställts i Kalmar. Jag hade nästan glömt...När jag sökte jobb i kommunen så ringde jag till just den här chefen som jag mötte i morse, hon i sin tur lotsade mig vidare till en annan chef som kom ner till Kalmar för att intervjua mig, hon anställde mig också där nere på stört och sedan 5 år tillbaka har jag jobb inom kommunen. 5år, så länge har jag aldrig varit kvar på samma "företag" men jag har ju flyttat runt en del även om jag nu varit på just det här jobbet i 4 år. 4år av mitt liv, ångest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar