01 juli, 2011

I mitt växthus är jag säker...

Igår var det stora planteringsdagen, det andra gör i slutet av maj gör jag i slutet av Juni. Alltid lika svårt att komma till skott (obs! för dålig ordvits), men när jag väl gör det så blir jag så himla nöjd. Igår satte jag rosor och campanula i krukor på altanen, kryddväxter och jordgubbar på balkongen samt tagetes och gräslök i min lilla rabatt. Vi har även påbörjat planeringen med den nya rabatten men där vet jag inte än vad jag ska ha.
Har också märkt, och jag vet inte vad det beror på, i år växer det otroligt mycket smultron på vår tomt. Jag hittar smultronplantor både här och där. Smultron är en favorit tillsammans med jordgubbar och hallon så det gör absolut inget men, var kommer de ifrån? I helgen väntar extra jobb för hela slanten, jag jobbar i natt och sedan söndag från 7-23.00 Lördagen hoppas jag blir fin då ska F och jag på picknick. Nu ska jag tassa ut till mitt kök och påbörja ett pizzabullbak. Några ska vara till min födelsedag och de andra ska F och jag ha med oss i morgon.
Angående min födelsedag så har jag beslutat att för första gången på 20 år så blir det ingen potatissoppa (eller??, ångest) Jag ska ha lite öppet hus (om nån vill komma) och mina föräldrar kommer hit!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar