08 augusti, 2014

The summer is over

Semestern är slut, idag kl. 1530 hoppar jag i arbetsstassen och far upp mot Norra Berget för att jobba. Ja, jag jobbade ju tre dagar tidigare i veckan men det var ju inte på mitt riktiga jobb, som jag efter den upplevelsen aldrig någonsin mer ska klaga på. Vi har ett bra jobb, vi kväll och natttjejer (Vi saknar kanske lite karlar på jobbet) vi löser problemen, gör jobbet, avslutar och sedan får vi gå hem.

Min semester var det ju dock detta skulle handla om, den har varit toppen i stort sett sol varenda dag, hett och skönt. 5 dagar i Norrfällsviken, med P och hans son och barn, även omnämnda som småhuliganerna och några dagar sol och bad med vännen här hemma. Igår var det lite småmulet men varmt hela dagen så då åkte vi till Birsta för att jag skulle få lukta mig fram till min födelsedagsparfym som ska inhandlas på väg till Cypern. Jag hittade genast en favorit men, den var också dyrast så jag tvekar lite ändå. I natt regnade det och åskade och dag känns inte allt lika klibbigt, jag vaknade tidigt men ska försöka sova igen en stund eftersom jag ska vara vaken hela natten.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar