24 juni, 2013

Midsommar

Det blev midsommar i år också. Jag började helgen med att fara till Fs grav med blommor, som vanligt var han inte där...men den här gången kändes det ändå ok att vara på kyrkogården, fridfullt.
 För en gång skull var jag ledig så jag blev medbjuden till en god väns släkt utanför Matfors. Det var trevligt, kallt och blåsigt, tyvärr men trevligt. God mat, trevliga människor, mycket skratt och sång och vid 21 tiden for vi hem till stan igen. Tyvärr avslutades midsommarkvällen illa för mig då jag fick migrän men en Imigran och några timmar sömn gjorde susen.
På lördagen smög jag upp tidigt och tog en promenad i mina och Fredriks gamla kvarter kring Vallgtan och brandstation här på Skönsmon, skönt väder och riktigt skönt att vandra i backarna var det. Vädret var annars lite trist under dagen så sedan höll jag mig inne med en korsordstidning. På kvällen for vi till stan och åt middag på stekhuset, avslutade sedan trevligt på uteserveringen på torget innan kvällen avslutades med fotboll och lite musikquiz.

Veckorna som väntar nu innehåller jobb, jobb och mer jobb. Dessutom ska jag hinna med uppsatsskrivande och sista donandet med lägenheten samt att fylla år men 23/7 kl. 22 då är det SEMESTER
 16 nej det blev 18  arbetspass på jobbet, 11 pass på vårdcentralen och 5 på SVR senare...längtar redan och räknar ner...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar