08 mars, 2011

Skomakarens barn går alltid barfota.

F har inte mått riktigt bra på sista tiden, han får tungt att andas och ont i armen vid ansträngning. Det började egentligen för något år sedan, men ni vet hur det är med bagarens barn, de får inget bröd och sjuksköterskors makar får ingen omvårdnad. Jag trodde han hade dålig kondis och tvingade honom att träna mer *skäms* .
För någon vecka sedan hade han jobbigt att andas en hel natt och då började jag fatta lite mer ( läs: ställde så klart rätt diagnos) så jag tvingade honom till vårdcentralen. Doktorn hittade dock inget fel men tyckte han skulle göra utandningstest efter ansträngning och det gjorde han idag. Min stackars älskling har ansträgningsastma och ska få inhalator. *skäms igen*. Om jag inte hävdat att han var otränad för ett år sedan kanske han fått diagnos redan då.

Idag får Joakim säga det jag tänker.
Jag är född i en tid precis när dammet lagt sig ner. en meningslös tid, exakt en tusendel försent. Och visst bor det ett skrik någonstans i ditt lugna tysta liv. en vild fantasi som dränks i lådvinsnostalgi. (J. Berg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar