27 mars, 2011

Ayla och Jondalar

Idag skulle Jean M Auels sista bok komma ut. "DE målade grottornas land" Slutet på historien om Ayla. Jag har väntat och väntat och idag äntligen gick jag till bokaffären för att köpa den.
Tyvärr hade jag misstagit mig på datumet 29/3 är lanseringsdatum. Så det blir till att vänta ett par dygn till då. Jag kände mig som ett barn som blivit snuvad på julafton och inte så lite skamsen jag var beredd att ställa till världens scen i affären för att få tag i boken. Vet inte om mannen bakom disken såg detta i min blick för han skyndade sig att säga. "vi har inte ens fått böckerna hit till affären" Nähä...Suck
I övrigt har det varit en bra helg, promenad, hemmastädning och kärlek. Nu stundar en svår söndag kväll. 4 premiärer som jag skulle vilja se kl. 20.00. Hur tänkte tablåläggarna nu då, fattar de inte att det är bättre att lägga ut programmen över veckan.
Dessutom har vi nu bestämt att se Mästarnas Mästare så då blir det inte ens någon tjuvkikning i reklampauserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar