05 mars, 2011

Lördag morgon

Lördag Morgon
Fredrik vaknar alltid innan mig på de helger vi är lediga ihop. jag vaknar alltid av att han prasslar med sina kläder, ingen annan människa på denna jord prasslar med kläder som han gör. "Sov vidare, Tröttis" så säger han till mig och det gör jag nästan alltid eller så tar jag fram någon av mina böcker och läser ett kapitel eller två.
Fredrik gör aldrig frukost till mig eller något sådant, han sätter sig framför sin dator och skapar tid för sig själv. Spelar något spel eller så och ibland vaknar jag av att han skäller på spelet och då vet jag att nu har han haft tillräckligt med egentid så då tassar jag upp och hjälper honom en stund med spelandet.
I går for all snö av taket, fåglarna sjöng och solen skiner, nu är det snart vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar