18 oktober, 2014

Idag och nu

Ja, jag vet, dålig på det där med uppdateringar. Inte kan jag lova någon bättring heller men..nu är en del av det värsta över. Precis avslutat två utbildningsdagar som jag tillsammans med  min kollega Maria hållt i. det var fantastiskt trevligt, roligt, jobbigt och lärande.
Dagarna blev, vågar jag säga; succé.
Det handlade om palliativ vård, ett ämne som alltid är brinnande aktuellt, i alla fall i min bransch och det fanns så mycket att diskutera och prata om att vi önskade att det blivit ytterligare två dagar.
Den här mannen var vår huvudattraktion och jag tror vi alla var lite småkära innan dagarna var till ända. Och framförallt, inspirerade, nu ska vi bli bättre!

I övrigt, jag funderar på köksrenovering men det ligger lite längre, först och främst har jag ett badrum som måste fixas till. Håller på att leta en bra badrumshylla eller serie,  Så mycket mer går det inte att göra i badrummet utan att börja banka ut kaklet och där är jag inte riktigt ännu.

Annars, ja det är jobb och jobb och åter jobb på agendan för hösten. Vi har fått ett nytt schema med 75% bunden tid, resten ska vi "potta" tanken är att vi ska jobba mindre och få arbetstidsförkortning, jag återkommer om det blir så....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar