07 mars, 2014

When you walk through the storm





Lagade Kronärtskockssoppa häromdagen, super enkelt att göra och hur gott som helst. 
Du behöver kronärtskockor en burk ca 400g, en gul lök, 5dl grönsaksbuljong, 1dl grädde och ost

skala och hacka löken, bryn den tillsammans med kronärtskockorna som du också hackar, salta och peppra efter smak häll i en del av buljongen och låt koka en stund. kör sedan blandningen i mixer till en jämn puré. Häll i en gryta med resten av buljongen späd på med grädde och ost koka upp och servera. jag brukar hälla i en sked sambal oelek också för smakens skull.  

Efter matlagningen gick jag ner i gymmet och tränade det kändes skönt och jag blev riktigt, riktigt genomtrött efteråt. Jag har satt upp ett ml nu som hägrar i fjärran, det känns omöjligt att jag ska klara det men kanske, för i onsdags och idag kändes det bra och jag orkade mycket mer än jag trodde. 

Helgen ligger nu framför som en lovande ledig tid, planerna är att hjälpa min vän tömma hans vardagsrum inför renovering, gå på konsert och kanske blir det en restaurangmiddag också. Och visst ja, ska ju hinna jobba 9 timmar också. : ) 
Jag avslutar dagen med en sång vi sjöng på kören häromkvällen. Den är mest känd som en fotbollssång (tror det är Liverpools officiella) men jag tycker den är fin och väldigt talande till hjärtat.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar