03 december, 2013

3:e December Vin och sånt.

Vad ska man säga, jag började ju bra med att inte lyckas skriva varje dag. Men gårdagen var lite tokig, utbildning i nytt moment på jobbet på förmiddagen och planerarmöte med jobbet på eftermiddagen, middag med min vän och sedan direkt till jobbet. Nu tänker jag snart krypa till sängs och snabbsova för idag ska jag på födelsedagslunch för en arbetskamrat.

Idag tänker jag på vin, dricker gärna ett glas eller två (eller tre) när jag är ledig, någon nämnde att jag kanske dricker "rätt mycket vin" så jag började fundera på det...men kom fram till att utslaget över en månad så blir det inte så mycket, dels för att jag inte är ledig speciellt ofta och dels för att jag inte dricker varje gång jag är ledig. Jag klarar formuläret man fyller i på vårdcentralen utan att de måste ta in mig för behandling eller samtal : )
Men vin, det är gott, det smakar bra i munnen, det passar till mat och det passar att sitta med ett glas och sällskapa. Rött vin värmer när man fryser och vitt vin är sommar, jordgubbar och lätta sommarklänningar.
Jag och Fredrik drack ofta vin, vi ahde favoriter som jag tyvärr nu har svårt att dricka. Jag kan höra honom säga sina "vinklyschor" han hade läst om vinprovning på nätet och testade liksom termerna på mig. Det gick sådär...Det smakade runt och gräs och så vidare..: )
Jag tänker såhär...vin i lagom mängder är bra i stora mängder, nja..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar