31 januari, 2011

Ta bort allt med Thinner,

Diskmaskinen går...om man kan älska hullshållsmaskiner så älskar jag vår diskmaskin. Livet blev lättare att leva när han kom (jo, det är en han och vi kallar honom Juan). Innan Juan kom till oss så var diskberget en ständig källa till ångest, bråk och smärta. Fördelningen var sådan att jag diskade, fick skäll av älsklingen för att det inte blev så bra diskat och så diskade han om en del. En del förblev orent vecka ut och in. Varje gång jag tog fram en tallrik fick jag ont i magen, varje gång jag tänkte på disken ville jag gråta.
Nu är det en fröjd att ställa in i Juan och sedan plocka ut två timmar senare, skinande ren disk. Jag hoppas att diskande alltid kommer att kännas så här, jag vill aldrig mer uppleva ångesten över ett diskberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar