28 januari, 2011

JAg ger och du tar....

Lyssnade igår på Christer i P3 och framförallt en krönika av Rebecca Vinterbarn Elg (här hittar ni programmets hemsida) RVE ansåg att hon är ensam eftersom hon inte hittat någon man hitintills som tycker att hon är perfekt som hon är...hon stör sig totalt mycket på tjejer och killar som inte vill göra olika saker eller vill göra vissa saker för att *flämt* deras pojk/flickvän inte gillar eller gillar det. De ANPASSAR sig efter den de älskar...va RVE har aldrig hört något så hemskt i hela sitt liv. Rebecca låt mig säga att det inte är konstigt att du inte hittat någon som tycker du är perfekt ännu!
När första förälskelsen lagt sig visst finns det egenskaper man inte gillar så mycket hos den man älskar, antigen lär man sig leva med dem eller ber man att de försöker ändra sig. Min älskling gillar inte mina gråa mysbyxor (förstår honom, j-ligt ossexiga) kompromissen blir att jag har de änr jag är ensam hemma, när älsklingen är hemma klär jag mig i andra snyggare byxor. Svårt? Nej en enkel kompromiss...Jag gillar inte att min kille äter popcorn, kompromiss han äter popcorn när jag inte är hemma. Hur svårt kan det va?
RVE undrade hur man kan köpa kläder för sin pojk/flickväns skull? Köp kläder för din egen skull som du själv älskar! Men kan jag inte göra saker både för min egen skull och för att glädja den jag tycker om/älskar? Kärlek handlar om att ge och få om jag bara tar hela tiden och inget ger då tror jag att kärleken går förlorad. Att få kärlek och sedan få ge tillbaka att se glädje, kärlek och längtan i ögonen hos den jag äslakr det är värt mycket mer än att få klä sig i mina fula favoritbyxor.
Igår var vi och såg på Vårshow på Hedbergska skolan här I Sundsvall...om ni bor i Sundsvall och är lediga ikväll mellan 19-21 gå dit, det var värt varenda krona. (100) guldkorn var "holy Diver" "I know where I´ve been" och "Be Mine"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar