10 september, 2012

Om när Kent inte är bra....

I natt såg vi reprisen av X-factor på jobbet. X-factor är återanvänt Idol, blandat med Talang och True Talent, de hade till och med återanvänt en del av idoljuryn och en gammal programledare men det var liksom lite snällare, lite lamare än idol, på slutet kom det en tjej som enligt juryn sjöng väldigt bra, jag tyckte hon var rätt tråkig men hon fick sjunga två låtar och som andra låt valde hon "utan dina andetag" -rakt i hjärtat träffade sången, hon sjöng inte vackert, det var till och med lite orent och skavde lite sådär i ryggraden på vissa toner men hon hade en känsla i sången som om den riktades rakt till mig och Fredrik, som om hon visste precis vad jag tänkte, vad jag kände. Jag kunde inte höra klart, skämde ut mig genom att springa ut från vårat fikarum och grina en stund.
Det släppte fort dock men hur länge ska det göra så här ont...

Idag bytte jag ut min spellista och när jag inte lyssnar på Kent lyssnar jag på världens bästa Bruce Springsteen, det kommer aldrig finnas någon som slår honom musikaliskt, hur fantastisk är man inte när man ger bort en av sina bästa låtar för att man tycker någon annan gör den bättre, eller har 70 outgivna låtar som man tycker är för dåliga för att ges ut på skiva där alla är så bra att de skulle sälja mest av allt på vilken lista som helst?

It's rainin' but there ain't a cloud in the sky
Musta been a tear from your eye
Everything'll be okay
Funny thought I felt a sweet summer breeze
Musta been you sighin' so deep
Don't worry we're gonna find a way

I'm waitin', waitin' on a sunny day
Gonna chase the clouds away
Waitin' on a sunny day

Without you I'm workin' with the rain fallin' down
Half a party in a one dog town
I need you to chase the blues away
Without you I'm a drummer girl that can't keep a beat
And ice cream truck on a deserted street
I hope that you're coming to stay

(lånat från www.lyricsfreak.com) 

Apropå Bruce Springsteen idag är det Lillyhamer på SVT, har ni missat kolla genast in Steven van Zandt (little Steven från Estreet band) som mafioso Giovanni Henriksen som kulturkrockar i Norge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar