18 februari, 2012

Grådag

Malin Wollin (fotbollsfru och åsiktsmänniska) från Kalmar skriver att hon inte kastar bort sitt smink när det blir gammalt utan fortsätter att använda det. Vad bra då kan jag erkänna att jag också gör så...jag köper förvisso nytt ibland men varför ska man kasta bort rouge eller ögonskuggor bara för att de passerat tre månader? Mitt rouge köpte jag till mitt bröllop för 6.5år sedan, det var jättedyrt och är jättedrygt. Sist jag kollade på Åhléns hade det dessutom blivit ännu dyrare och nyansen såg inte riktigt likadan ut som den jag har så varför ska jag byta? Det finns säkert rouge kvar till ytterligare 6.5 år.
Det enda jag faktiskt byter ut är foundationkrämer, de torkar liksom ihop och blir läskiga men det finns foundation i form av puder som håller i flera år.
Därmed inte sagt att man inte ska tänka på hygienen, om det rör sig i burken eller man använder kladdiga fingrar när man tar på sig sminket och ofta får ögoninfektioner då ska man byta på en gång.

Idag blir det en promenad med K och sedan är det ju melodifestivalen! I morgon hoppas jag få träffa J innan det på måndag åter bär hemåt och då blir det med resesällskap till Hässleholm,verkar det som!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar